Snydt af TDC - Kontant på DR afslører ulovlige opkrævninger fra De Gule Sider

17. marts 2009

Som man netop har kunne se i Kontant på DR så har TDC igen brugt mere eller mindre ufine metoder. De opkræver nemlig millioner af kroner for noget kunderne aldrig har bedt om - det hele foregår diskret over telefonregningen. Det drejer som et gebyr på omkring 400 kr. for optagelse i Navnebogen. Dette er vel at mærke uden at de berørte på nogen måde har bestilt eller er blevet informeret om dette!

Thingmand anbefaler at man straks undersøger sine telefonregninger eller PBS udskrifter fra TDC og finder ud af man er en af de berørte. Som fortalt er det blandt ægtepar med forskellig efternavn, der er blevet optaget under hvert sit navn og det mener De Gule Sider altså man skal betale for. Der er forlydende om flere års opkrævninger, så tjek regningerne så langt tilbage du kan!

Hvis man er blevet opkrævet uretmæssigt for en optagelse i Navnebogen kan man kræve pengene for disse optagelser tilbage. For at få pengene tilbage, skal man sende et brev eller en e-mail til TDC hvor man forklarer at man er blevet uretmæssigt opkrævet for disse optagelser. Da det ikke er noget man har bestilt eller bekræftet hos De Gule Sider, har man ikke noget retsligt forhold til dem, hvorfor det er TDCs ansvar at få penge udbetalt. Husk at oplyse dit kontonummer og fakturanummer for de regninger det vedrører.

Hvad så nu?

TDC har nogle fremragende produkter - rent teknisk - men ulemperne ved den dårlige administration og ubrugelige kundeservice, gør at Thingmand ikke umiddelbart anbefaler dem til private og mindre/mellemstore virksomheder.

Til private, der som regel også har internet på linien, anbefaler vi at man bruger Telmore ADSL. Det er ganske vist også TDC der ejer Telmore nu, men heldigvis har de beholdt det helt adskilt. Det vil sige at man får den teknisk gode ADSL forbindelse fra TDC, men man kan pludselig overskue og administrere det hele i browseren, som man kender det fra deres mobil produkt. Skulle man få problemer har de deres egen kundeservice og chat der rent faktisk virker! Betalingen bliver trukket automatisk på dankortet, så der er ingen tidsspilde på undersøge regninger for fejl og betale dem.

Med hensyn til telefoni, anbefaler vi Tellio, som leverer bredbåndstelefoni. Man får altså en lille boks som man tilslutter sit internet og alm. Telefoner kan så bruges via denne boks. Man kan portere sit gamle fastnetnummer og for en fast lav månedspris har man fri tale og en lav takst til mobiler – og ingen  opkaldsafgift! Vis nummer og telefonsvarer følger selvfølgelig med og beskeder kan endda kommer som lydfil i en e-mail…

Hvilken løsning der er optimal til firmaer kommer meget an på deres forbrugsmønster og behov til f.eks. mobilitet. Man er altid velkommen til at kontakte Thingmand for en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe med en bedre og billigere løsning inden for telefoni, IT og web.

Tilbage til bloggen